Thursday, 25 October 2012

Tetamu Allah

Assalammualaikum w.b.t

Alhamdulillah, ketemu lagi kita pada 9 Zulhijah hari ini. Jemaah haji di sana sudah bersiap siaga untuk kemuncak haji, iaitu wukuf di Arafah. 

Bila tengok sahaja liputan tentang jemaah haji kita di sana, hati aku jadi cemburu dan sayu. Sayu sebab rindu akan bumi Makkah dan cemburu kerana tidak dapat menjadi tetamu agung-Nya sebagai jemaah haji.

Abang ipar aku juga antara 28 ribu jemaah haji Malaysia yang dipanggil untuk menunaikan haji pada tahun ini. Actually, turn dia lama lagi, tak silap aku 2035 kot baru sampai turn. Tapi, Allah Maha Pemurah. Abang ipar aku dipertanggungjawabkan menjadi peneman buat ayahnya yang juga dipanggil untuk menjadi tetamu Allah pada tahun ini. Teringat satu-satunya kiriman doa abang ipar aku waktu aku menunaikan umrah Mei lalu, "Diah, doakan abang Shahperi dapat jadi tetamu Allah...". 

Insya-Allah, turn kita semua bakal tiba juga untuk jadi tetamu agung Allah pada tahun akan datang.

Oklah, tak ada pun nak cerita. Sekadar simple entry mengubat kerinduan. Kejap lagi mahu berangkat pulang ke Muar meraikan Aidiladha di sana. Semoga perjalanan kalian dalam merayakan Aidiladha bersama keluarga tercinta diredhai Allah. Berhati-hati di jalan raya. Tak perlu rush sangat, kampung u all tak lari ke mana pun. Lembu yang nak korban yang mungkin lari, kot. Hihi. 

Semoga ibadah yang kita lakukan adalah kerana Allah SWT. Salam Aidiladha.


Me, wawa, and kakak (anak-anak sedaraku yang cantik-cantik belaka).
Beg yang aku pegang tu abang ipar aku bawak pergi haji. Tu beg aku masa gi
 umrah. Walaupun tuannya tak dapat gi haji, jadilah beg tuannya yang pergi haji :)

Abang shahperi and Edy. Kiut-miutnye :)

Serius aku terharu :)

2 comments:

  1. Waaa..best nyer..semoga Min nanti berpeluang menjadi tetamu Allah suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  2. Insya-Allah,ada rezeki min pergi ke sana nanti... Amin..

    ReplyDelete

Click! Click! Click!